Holmen

Holmen ca. 1950
Holmen og Flådens Leje ca. 1950. Mod nord (til venstre) Nyholm. I midten Frederiksholm og Dokøen. Til højre Arsenaløen. Luftmarinestationen øverst til venstre blev i 1952 omdøbt til Margretheholm. Foto: Flåden gennem 475 år.
Orlogsværftet (model of the navy station in 1968)
Orlogsværftet og Dokøen på Orlogsmuseets model af Flådestation København 1968. Forrest et inspektionsskib af Hvidbjørnen-klassen. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
The Motor Torpedo Boat Yard – Motortorpedobåd Værftet
Motortorpedobådsværftet fra 1954 på Orlogsmuseets model af Flådestation København, som den så ud i 1968. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Her Danish Majesty’s Yacht Dannebrog (A540) (Danish: KDM Dannebrog) – Kongeskibet Dannebrog on the left with B&W in the background, Peder Skram and Mastekranen (English: The Masting Crane) on the right.
Kongeskibet Dannebrog på H.M. Dronningens fødselsdag den 16. april 2016. Ved siden af ses batteriet Sixtus, Nyholms Hovedvagt, fregatten Peder Skram og mastekranen. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Københavns Toldbod and Mærsk headquarters in the background.
Batteriet Sixtus med Rigets Flag. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Peder Skram the summerhouse sinker.
Fregatten Peder Skram. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
HDMS Sælen (S323) (or KDM Sælen ) is one of the three Tumleren-class small coastal submarines of the Royal Danish Navy.
Sælen lifted aboard Grietje

She was built as a Type 207 submarine by Rheinstahl-Nordseewerke of Emden, Germany in 1965 for the Royal Norwegian Navy and served for 25 years as HNoMS Uthaug before being purchased by Denmark in 1990, and renamed after the seal. Her international call sign is OUCJ.

On 4 December 1990, Sælen sank while being towed from Copenhagen to Aarhus. On 17 December, she was raised by the German floating crane Roland and taken to Aarhus for repair. On 10 August 1993, diving approval was issued and the boat was recommissioned.

Sælen served in the 2003 invasion of Iraq from May 2002 until June 2003. To speed her return to her homeport of Frederikshavn after 385 days of deployment in the Mediterranean Sea and the Persian Gulf, she was transported on board the heavy-lift ship Grietje.

Ubåden Sælen som museumsskib. Sælen var den sidste danske ubåd og deltog bl.a. i Irak-krigen 2003. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Nyholms Hovedvagt “Under Kronen” Nyholms Guardhouse “Under the Crown” build by Philip de Lange 1744-45.
Nyholms Hovedvagt "Under Kronen" bygget af Philip de Lange 1744-45. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Søværnets Kaserne (Marinekasernen) from 1910.
Søværnets Kaserne (Marinekasernen) fra 1910. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
The Navy Officer School build in 1939
Søværnets Officersskole fra 1939. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Orlogsværftets højbanekraner og tørdok. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Orlogsværftets machine shop from 1915-18 at Frederiksholm.
Orlogsværftets maskinværksted fra 1915-18 på Frederiksholm. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
The Motor Torpedo Boat Yard – Motortorpedobåd Værftet from 1954 was made into luxury apartments about 10-15 years ago (I guess).
Motortorpedobådsværftet fra 1954 på Frederiksholm, som nu er omdannet til lejligheder. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
The Naval Centre for diving with the diving vessel Y 311 Søløven (The Sealion) and the Naval Centre for Engineering.
Søværnets Center for Dykning med dykkerskibet Y 311 Søløven samt Søværnets Center for Teknik. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
The former headquarters of the Command (Joint Defence command) at Arsenaløen.
Det tidligere hovedsæde for Forsvarskommandoen (Værnsfælles Forsvarskommando) på Arsenaløen. Foto: koldkrig-online.dk 2016.
Mastekranen with B&W in the background
Minelæggere foran mastekranen i starten af 1960'erne. Foto: Forsvaret.
Orlogsmuseets redningskrans fra Flådestation København. Foto: koldkrig-online.dk 2015.

Nakskov Shipyard

B&W

The Lindø Story

Ship Build In 4,31 Minutes

Inrotech Shipyard Welding robots (Made in Denmark)

Århus Shipyard

Frederikshavns Shipyard

Esbjerg Shipyard

Fåborg Shipyard

Karstensens Shipyard, Skagen

Korsør Shipyard

Orlogsværftet

Helsingør Værft 1975

Shipyards: We are being held down by the state

Business Minister will explore possible protectionism against Danish shipyards

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: